Muistan omat kolmekymppiset erittäin hyvin, koska etukäteen ne pelottivat kriisiin asti: Nyt sitä on oltava aikuinen! Valmistauduin “viimeisiin synttäreihini ikinä” panostamalla elämäni ensimmäiseen pukuun – myrkynvihreään muuten. ”Se päivä” osui sopivasti kahden kaverin kampaamon avajaisjuhliin, ja ne juhlat mullistivat elämäni: lauantainen kesäilta toi eteeni nykyisen aviopuolisoni. Voi siis sanoa, että kolmekymppisistä käynnistyi minulle uusi mielenkiintoinen ajanlasku, joka on ollut tapahtumarikkaampaa kuin ensimmäiset elämän täydet kympit. Päivääkään en vaihtaisi pois, ihanine iloineen ja synkkinekin suruineen. Vuosiin liittyy hyvin vahvasti Pinni, joka täyttää tämän juhlalehden myötä pyöreät ja maagiset 30 vuotta. Vaikka lehti on nyt ikänsä puolesta astumassa ”pelottavaan aikuisuuteen”, me näemme sen iloisena asiana. Menneisyys on kokemusta, joka puolestaan tuo viisautta. Emme luovu innostuksestamme ja uudistuskyvystämme, sillä ne ovat aina olleet Pinnin voimavarat, jotka ovat tuoneet lehden tähän päivään saakka.

Kolmekymppisten kunniaksi me täällä toimituksessa otimme esiin ”valokuva-albumit” eletystä elämästä; selailimme 30 vuoden aikana julkaistuja 230 Pinnejä. Historiaan tutustuminen paljasti, kuinka Pinni on ajansaatossa muuttunut. Visuaalinen ilme – yhtälailla kuin hiusmuotikuvat ja ihmisten ulkoinen habitus – on aina vastannut silloisen aikansa trendejä, joille nyt jopa hymähdellään.

Uudistuminen on jokaisen hiusalalla työskentelevän elinehto, mutta sitä se on myös Pinnille, joka kokee nyt historiansa näyttävimmän lehtiuudistuksen. Tässä meitä tuli auttamaan graafinen suunnittelija ja kuvittaja Susanna Tuononen, joka aloitti maaliskuussa Pinnin AD:na. “Sussu” valikoitui Pinnin tiimiläiseksi vaikuttavan CV:n lisäksi lappilaisella suorasukaisuudellaan: “Less is more!” Eikä sekään ole haitaksi, että uusi taittajamme on vain muutaman vuoden Pinniä vanhempi.

Olemme nyt Sussun kanssa heittäneet vanhat ajatusmallit nurin. Yhtälailla kuin hiusammattilainen saksii ja värjää tukkaa uusiksi, me olemme tehneet samaa fontteja, kirjasinkokoja ja värikarttoja apuna käyttäen. Kolmekymppinen Pinni on saanut uuden, freesatun lookin, joka on mielestämme raikkaampi, värikkäämpi ja selkeämpi. Uusi lehden logo symbolisoi uutta, modernimpaa ja moni- ilmeisempää Pinniä. Vaikka Pinnin ulkonäkö muuttuu, lehtemme pidetty sisältölinja säilyy ja vahvistuu entisestään. Edelleen Pinni on paikalla!

Pinni jatkaa matkaansa tästä juhlanumerostamme lähtien vahvasti myös digitaalisessa maailmassa, jonne teemme ison harppauksen. Uuden www.staging.pinni.fi -nettiportaalin myötä Pinni on nykyaikainen, monikanavainen hius- ja kauneusmedia. Olemme sitä joka ainoa päivä myös sosiaalisen median eri verkkoviestintäympäristöissä. Uudistus tulee näkymään myös tämän printtilehden sivuilla: useat artikkelimme “jatkuvat” nettiversiossamme muun muassa juttua vahvistavine lisäkuvineen. Tästä löydät aina näkyvän merkinnän jutun lopusta. Pinnin näköislehtiversion saa jatkossa myös digitaalisesti nettiportaalistamme.

 

Pinnin lehtiuudistus on iso kiitoksemme ja juhlavuoden lahjamme teille, rakkaat ja uskolliset lukijamme, joita ilman emme voisi nyt sanoa:

Tervetuloa juhlimaan uutta Pinniä!