Pohjoismainen NHA-lehtiyhteistyö kasvaa – Pinnin skandinaavinen levikki lähes 45 000

Pohjoismaiset hiusalan lehdet ovat vahvistaneet yhteistyötään sopimalla artikkeli- ja mainosvaihdosta keskenään. Nordic Hair Alliance (NHA) -tapaamisessa Kööpenhaminassa päätettiin ottaa yhteistyöhön mukaan myös vahvasti hiusalalla kasvava Islanti. Nyt NHA-yhteistyössä on mukana jo viisi maata ja jäsenmaiden yhteinen levikki on lähes 45 000.

Nordic Hair Alliance (NHA) -yhteistyökumppanimaat Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska ja Islanti tapasivat Kööpenhaminassa. Artikkeli- ja mainosvaihdon myötä hiuslehtien skandinaavinen levikki tulee olemaan lähes 45 000.


Ainutlaatuinen pohjoismainen hiuslehtien yhteistyö perustuu sisällölliseen ja ilmoitukselliseen yhteistyöhön ja siihen on valikoitunut vain laadukkaimmat hiusalan mediat. NHA:han kuuluvat perustajajäsenet Pinni Suomesta (Suomen Hiusyrittäjien yhteistyökumppanilehti), Frisör Ruotsista ja Frisør Norjasta. Jälkimmäiset lehdet ovat maittensa hiusyhdistysten viralliset julkaisut. Joukkoon liittyi myös  DOFK – Tanskan hiusyrittäjäliiton ammattilehti sekä vasta hiusalan mediaansa perustava Islanti.
– Olemme onnekkaita, että olemme saaneet taaksemme näin vahvan hiusalan ammattilaisten liittouman. Jäsenlehdillämme on vankka sija oman maansa hiusalan ammattilehtinä ja uskon, että saamme yhteistyön avulla kasvatettua myös Islantiin vahvan perustan hiusalan medialle, Islantilaisen hiusalan ammattijärjestön edustaja, parturi-kampaaja Nonni Quest kertoo.

Skandinaavista näkyvyyttä kampaajille ja mainostajille

Elokuussa alkavan NHA-lehtien artikkelivaihdon myötä osa Pinni-lehdessä tai Pinnin kotisivuilla ilmestyneistä jutuista ja kuvista tullaan julkaisemaan myös NHA-yhteistyölehtien sivuilla. Parhaimmillaan jutut suomalaiskampaajista ja kuvat suomalaiskokoelmista tulevat saamaan skandinaavisen, eli lähes 45 000 lehden levikin.
Elokuun jälkeen startattava mainosyhteistyö tulee tarjoamaan myös ilmoitusasiakkaillemme synergiaetuja ja kasvupotentiaalia aivan uudella tavalla.
– Monet ilmoitusasiakkaistamme tuottavat palveluita muissakin pohjoismaissa ja heille NHA-yhteistyö antaa mahdollisuuden tavoittaa 45 000 parturi-kampaajaa yhdellä mainoksella. Pinni tulee olemaan erinomainen yhteistyökumppani myös niille yrittäjille, jotka vasta suunnittelevat laajentumista Suomen ulkopuolelle, Pinni-lehden kustantaja Hannu Perkonsalo sanoo.

Tulevaisuudessa NHA suunnittelee yhteistyön laajentamista Baltiaan ja Saksaan.

Lisätietoa NHA-yhteistyöstä antaa Pinnin toimitusjohtaja Jukka Perkonsalo +358405571279 [email protected]

 

Scroll to Top