Muistathan että ammattilehtenä PINNI on täysin verovähennyskelpoinen!

Kevin Murphy Suomessa: Sosiaalinen vastuumme on maapallon elinehto

Kevin Murphy Suomessa: Sosiaalinen vastuumme on maapallon elinehto


Maailman tunnetuimpiin hiustaiteilijoihin kuuluva Kevin Murphy Australiasta esiintyy perjantaina ja lauantaina Helsingissä loppuunmyydyille katsomoille. Eilen illalla Suomeen ensi kertaa saapunut Murphy toi mukanaan eko-eettisesti kosmetiikka-alaa mullistavan pakkausmenetelmän: Kaikki Kevin.Murphy-tuotteet pakataan 100-prosenttisesti meristä kerätystä muovista valmistettuihin pulloihin ja purkkeihin.

– Nyt olemme tilanteessa, että 30 vuoden kuluttua valtamerissä tapahtuu ekokatastrofi, ellemme me tee asialle mitään. Koska hallitukset eivät reagoi ja esitä konkreettisia tekoja, meidän yritysten täytyy ottaa sosiaalinen vastuu itse ja välittää se myös asiakkaillemme, Kevin Murphy sanoi aamiaisella Pinnin päätoimittaja Rainer Nymanille.

 

 

Ensimmäinen Kevin.Murphy OWP (Ocean Waste Plastic)-pullo Suomessa. Legendaarinen Angel.Wash-shampoo.

 

 

Ocean Waste  Plastic -merimuovipakkaukset saapuivat tuotemerkin kehittäjän mukana Australiasta, ja ensimmäiset testikappaleet Angel.Wash -shampoissa saivat innostuneen vastaanoton aamiaisen merkeissä vietetyssä lehdistötilaisuudessa Frameda Oy:n Akatemiassa Helsingissä. Karismaattinen Murphy ei peitellyt tyytyväisyyttään, ja asiasta kertoessaan maestron suukin kuivui muutamaan otteeseen.

–  Raikasta, ihanaa, suomalaista lähdevettä! Kuulin, että tätä saa suoraan hanasta – se on enemmän kuin fantastista! mies kehui tyytyväisenä – etenkin kun teemana on maailman valtameret.

– Pakkausmuutoksella vältytään tuottamasta vähintään 360 tonnia uutta muovia vuosittain. Muovin kerääminen luo lisäksi työtä kalakadosta kärsiville kehittyvien maiden rannikoille, joissa muoviroskasta johtuen kalastuselinkeinon harjoittaminen on vaikeutunut tai loppunut, Murphy kertoo.

Karismaattinen Kevin Murphy esitteli yrityksensä ympäristöarvoja aamiaistilaisuudessa Helsingissä Framedan akatemiassa.

Mittavan uudistuksen suunnittelu on aloitettu jo yli vuosi sitten ja ensimmäiset muovipakkaukset on valmistettu kesän 2019 aikana. Tuotteet siirtyvät uusiin pakkauksiin niin, että ne näkyvät Suomessa kampaamoissa ja partureissa jo loppuvuoden aikana.

– Muovi on monikäyttöinen materiaali, ja se mahdollistaa nykyisen elämäntapamme. Muovia käytetään valtavat määrät, se roskaa ympäristöämme ja sitä ei kierrätetä asianmukaisesti. Isoin osa muovista tulee Aasiasta, ja 95-prosenttia muovista käytetään vain kerran ja heitetään pois. Tämä vaikuttaa kaikkeen ihan nanotasolta lähtien, ja erityisesti valtamerissämme, jonne se kulkeutuu jokien virtojen mukana. Kun käytännössä muovi on hajoamaton, on arveltu, että vuoteen 2050 mennessä merissä on painossa mitattuna enemmän muovia kuin kaloja,  Murphy toteaa.

Framedan Johanna ja Jarno Kananen ovat tehneet yhteistyötä Kevin Murphyn kanssa 10 vuotta, ja olivat enemmän kuin iloisia, että maestro saapui Suomeen esiintymään sadoille asiakkaille.

– Asialle on kuitenkin tehtävissä jotain, mikäli tarpeeksi suuri määrä yksilöitä ja kaupallisia toimijoita ottaa asian huolekseen ja ryhtyy toimenpiteisiin. Me tarvitsemme muutosta, sillä esimerkiksi Australiassa hallitus ei tee asialle yksinkertaisesti yhtään mitään. Nyt meidän yritysten tulee ottaa sosiaalinen vastuu omiin käsiimme ja saada mukaan asiakkaamme. Pienikin muutos on askel kohti isompaa. Kevin.Murphy kantaa oman vastuunsa muuttamalla ensimmäisenä kosmetiikka-alan yrityksenä maailmassa kaikki pakkaukset 100-prosenttisesti meristä kerätystä muovista. Meille tämä on iso askel, vaikka muuten se on jäävuoren huippu isossa ongelmassa. Yrityksemme saa huomattavia lukuja aikaan pakkkausmuutoksella, sillä se vähentää energiaa ja kasvihuonepäästöjä 75 prosentin vuositasolla,  Kevin Murphy toteaa tyytyväisenä.

 

Kevin.Murphy-tem valmiina näytöksiin! Vasemmalta James Nicholson, Kevin Murphy, Baz Bamrolia, Juha-Matti Manninen ja Thomas Berglin.

 

Kevin. Murphy on australialainen kampaamotuotemerkki, jolla on Suomessa 350 kampaamojälleenmyyjää. Tuotteita on saatavilla vain kampaamosta. Frameda Oy on suomalainen kauneustuotteiden maahantuoja ja markkinoija, joka edustaa Kevin.Murphya Suomessa. 

Pinnin päätoimittaja Rainer Nyman sai Keviniltä erikoishaastattelun, joka julkaistaan joulukuun Pinnissä. Tuliaisena Rainer toi Kevinille painotuoreen marraskuun Pinnin.

Kevin Murphyn erikoishaastattelu julkaistaan joulukuun Pinnissä (12.12.). Hän kertoo muun muassa, miksi kehitti oman tuotesarjan, ”ekoihastuksestaan” Tanskaan ja siitä, kuinka seisoi brändinsä ensimmäisillä kuudella tuotteella ministandilla messuilla Amerikassa, eikä kukaan kiinnostunut. Lisäksi Kevin paljastaa oman kampaajauran huippuhetkensä, mielituotteensa sarjastaan sekä tunnustaa, ettei harrasta muuta kuin mitä? Ja mitä hän ajattelee suomalaisista? Samassa numerossa kerromme, miltä näytti Kevin.Murphy-teamin show Helsingissä. 

 

 

Uusin lehti

Tilaa Pinni tästä!