Coty myy enemmistön Wellan liiketoiminnasta sijoitusyhtiölle

Coty julkisti strategisen kumppanuuden globaalin sijoituspalveluyrityksen KKR:n (Kohlberg, Kravis, Roberts) kanssa. Kumppanuuden myötä enemmistö Cotyn Professional Beauty and Retail Hair -liiketoiminnasta siirtyy KKR:lle. Cotyn Professional Beauty ja Retail Hair -tuotemerkkejä ovat mm. Wella, Clairol, OPI ja ghd-tuotemerkit. Coty siirtää tämän liiketoiminnan ja siihen kuuluvat ammattibrändivalikoimat itsenäiseksi yhtiöksi, josta KKR ostaa 60 prosentin osuuden.
Kaupan arvo on noin 4,3 miljardia dollaria, eli noin 3,9 miljardia euroa.

Coty Professional Beauty:n Suomen maajohtaja Mikko Ruti.

– Tämä on upea uutinen Wellan organisaatiolle sekä kaikille asiakkaillemme Suomessa. Olemme erittäin luottavaisia, että yhteistyö tuo mukanaan monia uusia mahdollisuuksia. Siirroksen aikana pysymme täysin sitoutuneina asiakkaidemme ja alamme tukemiseen ja palautumiseen COVID-19 -kriisistä, kertoo Mikko Ruti, Coty Professional Beauty:n Suomen maajohtaja.

Coty Professional Beauty -liiketoiminnan johtaja Sylvie Moreau kommentoi.

– Olemme innoissamme tästä ilmoituksesta. KKR on yksi maailman tunnetuimmista sijoituspalveluyrityksistä. Markkinajohtajana, jolla on yksi vahvimmista tuotemerkkisarjoista ammattimaisilla kauneusmarkkinoilla, uskomme, että tämä kumppanuus avaa uusia mahdollisuuksia Wellalle, ihmisillemme ja tuotemerkeillemme.

– Wella Professionals täyttää tänä vuonna 140 vuotta, ja olen ylpeä siitä, että Wella voi toimia jälleen itsenäisenä yrityksenä. Kumppanuus KKR:n kanssa vie ihmiset ja brändimme upeaan ja menestyvään tulevaisuuteen, Moreau lisää.

Pinni haastatteli Coty Professional Beauty -liiketoiminnan johtaja Sylvie Moreauta Pinniin vuonna 2016.

KKR:llä on 43 vuoden sijoituskokemus. Yrityksellä on pitkä kokemus investoinneista merkkituotteiden kuluttajaliiketoimintaan, mukaan lukien kauneusala. Yrityksen salkkuun kuuluu 109 yritystä, joiden vuotuinen liikevaihto on yli 144 miljardia euroa ja jotka työllistävät yli 637 500 ihmistä.

Coty osti Professional Beauty- ja Retail Hair -brändit vuonna 2016 Procter & Gamblelta.

—————————————————————————————————————
Juttua muokattu klo 14.30 uudella otsikolla ja maajohtaja Mikko Rutin kommentilla ja kuvalla.

Scroll to Top