Four Reasons lahjoittaa osan myyntituotoista Mielinauha-keräykseen

Mielinauha-keräys on MIELI Suomen Mielenterveys ry:n vuosittain järjestämä varainkeruukampanja, jolla tuetaan mielenterveyden edistämistä ja vaikeassa elämäntilanteessa olevien kriisiauttamista. Koronavirusepidemian takia Mielinauha-keräyksen (1.4.-15.8.2020) varat suunnataan tänä vuonna kokonaisuudessaan kotimaiseen kriisiauttamiseen. Four Reasons tukee kampanjaa lahjoittamalla osan Four Reasons Professional pesu- ja hoitotuotteiden myyntituotoista keräykseen.

Miraculos Oy:n toimitusjohtaja Jyrki Hakala. Kuva: Four Reasons.

Koronaepidemian aiheuttama talousahdinko on iskenyt erityisen vahvasti pienyrittäjävaltaiseen kampaamoalaan. Siksi Four Reasonsin lahjoitus haluttiin sitoa kampaamoista myytävään tuotesarjaan: Four Reasons lahjoittaa kampanja-aikana myydyistä Four Reasons Professional Silky Moisture– ja Brilliant Color -pesu- ja hoitotuotteista neljäkymmentä senttiä Mielinauha-kampanjaan.

– Lahjoituksella haluamme osoittaa kunnioitustamme kampaajien henkistä kanttia vaativalle työlle – erityisesti nyt epidemian keskellä – ja samalla tukea osaltamme niin kampaamoyrittäjien kuin kaikkien suomalaisten kriisiauttamista. Tämä on lahjoituksemme koko Four Reasons -kampaajayhteisön puolesta, Jyrki Hakala, Miraculos Oy:n toimitusjohtaja kertoo.

Four Reasons Professional -tuotteita myyvät kampaamot saavat kampanja-aikana toimitusten mukana Mielinauha-kampanjan veloituksettomat markkinointimateriaalit, joita voi käyttää kampaamossa Mielinauha-keräyksen tärkeän sanoman levittämiseen.

– Nyt jos koskaan tarvitaan kriisiauttamista, kommentoi MIELI Suomen Mielenterveys ry:n toiminnanjohtaja Sari Aalto Matturi.
– Tässä poikkeuksellisessa tilanteessa niin MIELI ry:n Valtakunnallinen kriisipuhelin kuin verkkoauttaminenkin ovat kuormituksen alla. Ihmiset tarvitsevat nyt kuuntelemista ja keskusteluapua. Mielinauha-keräys tarjoaa hyvän tilaisuuden välittää niistä, jotka tarvitsevat tukea ja apua, Matturi lisää.

Mielinauha-keräyksen keulahahmona nähdään Mikael Gabriel

– Mielen ongelmat ovat olleet minulle itselleni niin lähellä, että koen itse voivani viedä eteenpäin ymmärtävää viestiä. Kun olin nuori, minua hämäsi, että aina käskettiin puhumaan. Minusta meistä jokaisen pitäisi tarjoutua kuuntelemaan. Jos jollakulla on aikaa kuunnella, toisella on myös aikaa puhua. Siksi valitsin Mielinauhan tämänvuotiseksi viestiksi: Minä kuuntelen.

Kampanjan keulahahmona Mikael Gabriel kannustaa kriisiauttajien tukemiseen ja toimii itse esimerkkinä.

– Silloin, kun mulla on ollu vaikeeta, mua on kuunneltu ja haluun antaa apua myös eteenpäin.

Pinni teki Luottoparturi-jutun Gabrielista ja hänen luottoparturistaan Pinniin numero 4- 2014.

Lisätietoa keräyksestä: mielinauha.fi

Lisää Pinni-lehden juttuja koronateemalla:
https://www.pinni.fi/korona/

Scroll to Top