Tukkatalon Hiusväribaarista tuotteet ja ohjeet kotona tehtävään hiusväriin


Tukkatalo loi kanta-asiakkailleen Hiusväribaarin, josta asiakas saa kotiinsa henkilökohtaisella reseptillä tehdyn värin ja 15 minuutin konsultaatiossa ohjeet värin levittämiseen.

Tukkatalon HiusväriBaari palvelusta saa vain turvallisia suoravärejä, ei hapetevärejä eikä vaalennuksia. Koronakriisi aikaisti konseptin lanseerausta.

 

– Idea turvallisiin hiusväreihin syntyi muutaman vuoden takaiselta Tanskan reissulta, kertoo Tukkatalon toimitusjohtaja Kadri Oja.

Hän vieraili Tanskassa kollegansa Johanna Ahlbergin kanssa Zenz-liikkeessä, jossa oli käytössä SafeHairSalon idean mukainen Turvallisten hiusvärien -konsepti.

– Asiakkaille tehtiin liikkeessä hiusvärejä, jotka on sekoitettu erilaisista suoraväripigmenteistä, kuten kasvi- ja muista suoraväreistä, Kadri sanoo.

Hiusväribaari-idea syntyi ja sysättiin käyntiin koronakriisin siivittämänä, kun piti miettiä selviämiskeinoja ja uusia tapoja toimia. Tukkatalon tarkoituksena on myös jatkaa Hiusväribaaria konseptina koronakriiisin jälkeenkin.

– Myymme vain kasvi- ja suoravärejä ja teemme sekoitukset liikkeessä valmiiksi. Asiakas voi valita, käykö kampaajalla vai haluaako värjätä hiuksensa turvallisilla väreillä itse kotona. Tämä on myös asiakkaalle halvempaa, kun hän saa kotona tehtävän värjäyksen  50 prosenttia kampaamossa tehtyä värjäystä edullisemmin, Kadri selostaa.

Asiakas saa värin hakiessaan tarkat ohjeet kotivärjäykseen. Tarvittaessa mukaan tulevat  myös hanskat.

Jatkossa on tarkoituksena myös tehdä ohjeistusvideo.

– Teen videon, jossa käyn värjäyksen vaiheet asteittain läpi. Tarkoituksena on ladata video Tukkatalon Youtube -kanavalle, Kadri sanoo.

Vanhoille asiakkaille tarjotaan aina puhelimitse 15 minuutin konsultaatio. Uudet asiakkaat saavat konsultaation liikkeessä.

Hiusväribaari on vasta aluillaan, mutta sille on jo osoitettu kiinnostusta. Kadri uskoo, että hiusväribaari voisi toimia Suomessa myös korona-ajan ulkopuolella.

– Se vaatii vain hyvän pohjatyön ja ohjeistuksen, jotta asiakkaalla on olo, että hän oikeasti osaa kotona värjätä, Kadri pohtii.

Hän myös uskoo, että osa korona-ajan opeista ja kekseliäisyydestä säilyy myös tulevaisuudessa.

– Uskon, että videosisältö tulee näkymään myös tulevaisuudessa. Esimerkiksi videokoulutukset, Kadri toteaa.

Tukkatalon toimitusjohtaja Kadri Oja.

Lisää koronateemaisia juttuja:
https://www.pinni.fi/korona